کوله پشتی یا کیف دستی؟

کوله پشتی یا کیف دستی؟

تاریخ انتشار: 1400/03/11
زمان مطالعه: 5 دقیقه

با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و زمان خرید وسایل مدرسه، این پرسش برای والدین مطرح است که برای فرزند دانش‌آموزشان تهیه کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟

برای حمل وسایل مدرسه در تمام مقاطع سنی کوله پشتی یا کیف دستی طراحی و تولید می‌شود. اما باید مزایا و معایب هریک را برای انتخاب بهتر دانست؛ به همین دلیل قراراست در این مقاله به ۵ موضوع مهم زیر بپردازیم:

  1. چرا مدل و روش صحیح حمل کیف مدرسه مهم است؟
  2. برای مدرسه کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟
  3. نکاتی که باید در انتخاب کوله پشتی و حمل آن رعایت شود.
  4. کوله پشتی یا کیف دستی چرخ دار؟
  5. برای لپ‌تاپ کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟

کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟با بادپرک (فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر) تا انتهای متن همراه باشید.

چرا مدل و روش صحیح حمل کیف مدرسه مهم است؟

دانش‌آموزان هر مقطع، هرروز باید تعداد قابل توجهی کتاب، دفتر و نوشت‌افزار را در کیف مدرسه با خود حمل کنند. باری که دست، کمر، گردن و شانه‌ی آن‌ها را درگیر می‌کند.

با توجه به این‌که کودکان و نوجوانان در سنین رشد هستند، باید به رعایت استانداردها در کیف مدرسه‌ی آنان توجه داشت. همچنین روش صحیح حمل کیف مدرسه باید به درستی به آنان آموزش داده شود.

اگر کوله پشتی یا کیف دستی غیر استاندارد باشد، عوارضی چون درد گردن، خستگی زودهنگام عضلات، درد کمر، انحناهای غیرطبیعی در ستون فقرات، گودی یا برآمدگی پشت، افتادگی شانه و حتی گاه آسیب به سیستم عصبی را به همراه دارد. این مسئله خصوصا اگر از سنین پایین اتفاق افتد، بسیار جدی‌تر و آسیب‌زننده‌تر است.

بیشتر بخوانید: "نحوه صحیح حمل کوله پشتی "  

باید توجه داشت حتی با رعایت استانداردها در طراحی کوله پشتی یا کیف دستی، اگر دانش‌آموز روش صحیح حمل کیف مدرسه را رعایت نکند، بازهم باید آسیب‌هایی را انتظار داشت.

برای مدرسه کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟

در شرایط یکسان از نظر وزن وسایل یا توان دانش‌آموز، کوله پشتی بهتر از کیف دستی است. زیرا لازمه‌ی حمل کیف دستی، انتقال وزن به یک سمت است. این درحالی‌است که کوله پشتی وزن را به طور یکسان به هردو‌طرف بدن وارد می‌کند و هر سمت نصف بار را به عهده می‌گیرد. به این ترتیب فشار مضاعف به یک طرف وارد نمی‌شود.

برای مدرسه کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟

البته کوله پشتی زمانی بهتر است که روش صحیح حمل آن رعایت شود. بسیاری از دانش‌آموزان یا بزرگسالان را می‌بینیم که هنگام حمل کوله پشتی آن را تنها بر یک شانه می‌اندازند.

این کار شاید آسیبی به مراتب بیش‌تر از حمل کیف دستی در پی داشته باشد. از جمله این‌که انحنای شدیدتری را در ستون فقرات ایجاد می‌کند.

یک کوله پشتی خوب باید طوری طراحی شده باشد که وزن را به طور یکسان بین بخش‌های گوناگون بدن تقسیم کند تا فشار در یک نقطه‌ی محدود تمرکز نیابد.

نکاتی که باید در انتخاب کوله پشتی و حمل آن رعایت شود:

۱. بندهای شانه‌ای پهن:

کوله پشتی باید با دو بند پهن روی شانه قرار گیرد. بندهای نازک فشار زیادی روی نقاطی محدود از شانه ایجاد می‌کنند که آسیب‌زا خواهد بود.

۲. بند کمری:

کوله پشتی استاندارد باید وزن را به‌طور مناسب و مساوی بین نقاط مختلف بدن پخش کند. برای آن‌که این حالت تحقق یابد، یک بند کمری در هر کوله پشتی لازم است. در غیر این صورت وزن زیادی به کمر تحمیل می‌شود و کوله پشتی دیگر استاندارد نیست.

۳. مدیریت وسایل:

وسایل داخل کیف باید مدیریت شوند تا بچه‌ها برخی وسایلی را که به ندرت استفاده می‌کنند، هر روز با خود حمل نکنند.

کیف دستی یا کوله پشتی؟ - مدیریت وسایل

۴. حمل با هر دو بند:

باید دقت شود که حتما هر دو بند روی شانه قرار گیرد تا وزن به یک طرف بدن تحمیل  نشود. دو بند کوله را باید موازی با خط شانه باشد.

۵. تنظیم بند:

طول بند کوله پشتی باید متغیر و قابل تنظیم باشد. اندازه بند باید به شکلی تنظیم شود که کوله تا حد امکان به پشت بدن بچسبد و معلق و آویزان نباشد. کوله باید به نحوی قرار گیرد که طول آن در بالای قوس کمر تمام شود.

۶. وزن کوله:

برای هر دانش‌آموز وزنی که می‌تواند تحمل کند، متفاوت است و بر اساس وزن خود او تعیین می‌شود. دقت کنید که وزنی بیش‌تر از ده درصد وزن خود او برایش قابل حمل نیست. حتی ممکن است وزنی کم‌تر از این نیز برای او دشوار باشد.

اگر کودک هنگام انداختن کوله به جلو خم می‌شود، یعنی کوله پشتی برایش سنگین است. علاوه بر وزن وسایلی که داخل کوله می‌گذاریم، باید وزن خود آن را نیز در نظر بگیریم. کوله پشتی مدرسه باید تا حد امکان از جنسی سبک اما مقاوم تهیه شود.

پیشنهاد بادپرکی: روی لینک روبرو کلیک کنید و از مشاهده انواع کیف فانتزی لذت ببرید. " کیف مدرسه فانتزی دخترانه "

کوله پشتی یا کیف دستی چرخ دار؟

برخی از بچه‌ها ترجیح می‌دهند از کیف دستی استفاده کنند. بهتر است از انواع چرخ دار استفاده کنیم تا کم‌ترین فشار به بدن وارد شود.

کیف دستی چرخ‌دار در واقع یک مدل چمدان با ابعاد کوچک است که دو یا چهار چرخ زیر آن قرار دارد. در بالای آن یک دسته‌ی بلند قابل تنظیم وجود دارد و به راحتی به این ‌طرف و آن طرف کشیده می‌شود.

کوله پشتی یا کیف دستی چرخ دار؟

البته همچنان رعایت استانداردهای وزنی مهم است. زیرا در صورت وزن سنگین، جابه‌جایی این کیف‌ها سبب کشیدگی عضلات و رگ‌ها می‌شود.

ضمنا بهتر است در صورتی از این کیف‌ها استفاده شود که مسیر رفت‌وآمد هموار است و دانش‌آموز نیاز ندارد دائما کیف را از روی جوی‌ها، جدول‌ها یا مسیرهای پلکانی عبور دهد.

برای لپ‌تاپ کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟

اگرچه استفاده از کوله‌پشتی بیشتر در مدارس رایج است، بزرگسالان نیز گاهی از این نوع کیف برای حمل وسایل خود استفاده می‌کنند.

از مهم‌ترین مواردی که افراد را بر آن می‌دارد از کوله پشتی یا کیف دستی بزرگ استفاده کنند، لپ‌تاپ است. کوله پشتی یا کیف دستی مخصوص حمل لپ‌تاپ باید ویژگی‌هایی داشته باشد:

  1.  محل قرارگیری لپ‌تاپ در آن باید محفظه‌ای جداگانه دارای لایه محافظ مخصوص است که جلوی ضربات را بگیرد.
  2. باید محفظه‌هایی مجزا برای قرار دادن لوازم جانبی داشته باشد.
  3. برخی کیف‌ها و کوله‌ها از جنس ضد آب ساخته می‌شوند و برخی دیگر این ویژگی را ندارند. کوله پشتی یا کیف دستی برای لپ‌تاپ باید حتما ضد آب باشد.
  4. از آن‌جا که لپ‌تاپ وزن بالایی دارد و حمل لوازم جانبی آن نیز اجتناب‌ناپذیر است، کوله یا کیف حمل آن باید تا حد امکان سبک وزن باشد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب کیف و کوله مناسب مدرسه بر روی لینک داخل پرانتز کلیک کنید. " راهنمای خرید کیف مدرسه "

کیف دستی برای لب تاپ

سخن آخر

تصمیم‌گیری در این مورد که برای شما یا فرزندتان کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی به سن، وزن وسایل و مسافت و مدت زمان حمل بستگی دارد. شاید شما هر روز یک مسیر هموار در پیش دارید و کیف دستی چرخ‌دار برای شما مناسب‌تر است.

فراموش نکنید اگر برای هر منظور کوله پشتی را انتخاب کردید، به برخورداری آن از بند کمری توجه کنید. درمورد وزن کیف و کوله خصوصا برای کودکان باید دقت لازم را داشته باشید. نظرات خود را در این باره با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه‌ مخاطبین:
avatar
سورنا سعادت
در تاریخ 31 خرداد 1400 نوشت:
سلام و درود. دیروز یک کوله پشتی دخترانه از سایت لوازم تحریر شما سفارش دادم. کوله پشتی که از سایت لوازم تحریر شما سفارش دادم همونی بود که می خواستم. تشکر می کنم از سایت لوازم تحریر شما برای ارسال این کوله پشتی
پاسخ بادپرک:
سلام بر تو دوست بادپرکی عزیز
مبارکتون باشه
خیلی ممنون از اینکه به ما روحیه خوب میدین
فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر بادپرک رو به دوستاتون معرفی کنید.
avatar
محمد ترک زبان
در تاریخ 31 خرداد 1400 نوشت:
سلام. کیف و کوله پشتی تا چه ابعادی در سایت لوازم تحریر شما موجود است؟ کوله پشتی های فانتزی دخترانه نیز در سایت لوازم وتحریر شما موجود است؟ کیف وکوله پشتی های با طرح های گل گلی هم در سایت لوازم وتحریر شما هست؟
پاسخ بادپرک:
سلام دوست بادپرکی عزیز
در فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر بادپرک، کیف در اندازه و ابعاد متنوعی وجود داره که میتونید تو مشخصات محصول سایز و اندازه کیف ها رو ببینید.
بله تو سایت لوازم تحریر بادپرک انواع کیف های فانتزی با طرح گل وجود داره که میتونید مشاهده و خرید کنید.
با امکان ارسال رایگان به سراسر کشور
ghasedak ghasedak ghasedak ghasedak